fredag 4 september 2009

världens bästa pappa


min pappa har sovit över hos oss i natt, för vissa kanske ens pappa sover över alltid när han kommer på besök. Men om man bor bara en liten bit ifrån varandra föredrar man nog att sova i sin egen säng. Men i natt var det ett undantag. Orsaken till det var att det har varit kaotiskt här de senaste dagarna. Som sagt håller vi på att putsa och måla huset denna veckan, men vädret har inte varit på vår sida. Så mycket regn som kom igår, kom jag inte ihåg när det kom sist. Och att stå uppe på en stege längst uppe på nocken och måla vid en sjö när det regnar är inte så kul. För det blåser extremt på marken och ännu mer längre upp! Så man hade bara fullt upp att hålla sig kvar på stegen. Därför tog det längre tid än vad de hade räknat med. Så vid halv tio igår kom två genomsura och frusna män in till mig i värmen. När klockan hade slagit halv fem idag på morgonen var de ute igen för att fortsätta för att allt skulle vara klart till kl sju. Slutsatsen av detta är att ibland är det bra att vara kvinna, att jag har världens underbaraste man. Men framför allt världens bästa pappa. Utan han hade vi aldrig bott här i huset, det är han som har lärt Simon hur man ska bygga, tagit semester för att vara hos hos, hjälpt oss att fixa och trixa med alla kontakter han har - ja listan kan göras lång!


Snart ska jag lägga upp bilder på huset, men nu ser färgen ut som en helt vanlig betongfärg! Vi får vänta på det fina vädret så att det kan torka till och bli ljusare

1 kommentar:

  1. Va härligt att det går framåt med huset!!
    ...bra pappor är fint att ha.

    ...jag hade kommit på mötet ikväll om jag inte jobbat :/ men ha det så bra och lycka till med predikan! :)

    SvaraRadera