onsdag 3 juni 2009

a pice of cake

idag regnar det mest, inte hela tiden men lite då och då. Så då passa jag på att börja baka lite tills på söndag. Det blir nämligen 1-årskals på söndag! Självklart ska jag baka en egen tårta till david men gissa att den inte kommer att vara så ätbar till oss andra efter att han har tagit sig en bit! Efter all sol som har varit de senaste dagarna har man fått riktigt sommarkänsla så det blir en sommartårta. fast det är bara lemoncurden som är gjord än.



Det är inte så mycket choklad i tårtan därför har jag gjort gulliga choklad kakor, för de som är sugna på choklad!



Alla recept kan du hitta i Leila Lindholms bok "a pice of cake"

4 kommentarer:

  1. åh vad det ser gott ut..jag älskar leila...jag ska nog ha cupcake fest i år igen när jag fyller år...på tal om att fylla år...fatta att david är 1 år nu...vad tiden går fort...snart kommer han hem på moped, finnig och med en söt liten flicka i handen =) watch out!!

    SvaraRadera
  2. Mmmmmumma! Verkar som om man ska bjuda in sig på kalas på söndag! ;o) Choklad är ju väldigt mumsigt. Själv klurar jag på en jordgubb/rabarberpaj med hemgjord vaniljvisp. =)

    SvaraRadera
  3. Ta massa kort på prinsens födelsedag!! =)
    Vill se när han äter tårtan =)

    kram Matilda

    SvaraRadera