onsdag 20 maj 2009

alla blickar var på mig

idag eftermiddag gjorde jag och david en liten tripp till jönköping för att hämta ett soffbord som vi hade beställt. Sedan skulle vi inhandla all mat till h20 som är nu till helgen. Jag vet inte hur måga blickar jag fick när jag var och handlade i dag. Plus att en kvinna sa att det var typ synd om david eftersom jag handlade så mycket. Visst det kanske inte var det mest ultimata att ha med honom när man ska handla mat själv till 300 personer. Men det var nog mer synd om dom som var brevid än för oss två. David han var glad, det enda som var problemet var att jag inte kunde styra vagnen rätt för att den var så överpackad. Ibland tror jag att vi mammor tycker att vi inte kan ha med våra barn på allt, men jag anser nog att det blir nog lite vad vi gör det till. Visst vissa barn funkar det bara inte med, men mycket ligger nog i vad föräldrarna sätter för gräns.

3 kommentarer:

  1. Det håller jag helt med dig om. Varför kan inte barnen vara med och handla? Gränser är ju till för att flyttas på och inte sättas upp =)

    SvaraRadera
  2. jag tycker du är cool julia...klart han ska följa med...barn klara mer än man tror..det är bara andra människor som ska ha en massa åsikter om allt...ska bli kul att komma i helgen. kommer det 300 personer?? kul!!

    SvaraRadera
  3. oj, haha! förstår att alla tittade om du handlade mat till 300 pers!!! :D
    ..men vilken kommentar då.. heh. david verkade ju trivas :)
    ha en fin vecka! kram!

    SvaraRadera