söndag 24 maj 2009

luften försvann, men fann den igen

jag har flera platser där jag känner att jag bara kan andas ut. Ett av de ställerna åkte jag igenom idag. Efter en härlig men väldigt intensiv helg så kändes det som luften försvann ut ur mig, idag eftermiddag. Simon blev tungen att jobba lite med sävsjö digital i eftermiddag så då passade jag på att åka hem till slättö, där mina föräldrar bor. Precis innan man kommer dit där de har sitt hus, kör man igenom två byar. Varje gång jag kör igenom detta blir man helt lugn. Och all den luft som försvann, kommer helt plötsligt tillbaka! Speciellt nu i maj är det extra vackert, alla lövträd har en sådan frisk klar grön färg, det luktar liljekonvaljer över allt och det enda som rör sig är någon enstaka ko som äter gräs. Det är väldigt fridfullt!

2 kommentarer:

  1. hej min vän! vad underbart det låter...det va så otroligt kul att träffa dig i helgen. och tack för den goda kycklingsalladen...är det möjligt att få receptet? kram

    SvaraRadera
  2. va härligt!! :)
    det är viktigt att få tillbaka luften... "utan luft kan man ju inte leva!" som Dynamit-harry säger :):) haha...

    SvaraRadera