måndag 18 maj 2009

hälsokontroll


här i sävsjö erbjuder bvc en hälsokontroll till alla föräldrar som har barn i 1 års åldern. Så idag var det min tur att genomgå denna kontroll, det var inte så mycket större fel förutom att vi kom fram att min största last i mitt liv är nog fika och godis. Så jag lovade att jag inte skulle äta så mycket sötsaker. Men direkt efteråt kom johanna palmberg förbi och vi var ju bara tvugna att äta upp den tårtbit som ida var förbi med i lördags. Det sprack rätt så fort men som sagt får ta tag i det där med sötsakerna.

2 kommentarer:

  1. Haha, du är underbar Julia! Vi har samma last är jag rädd. Men jag tänker inte bekämpa den helt. Däremot försöka röra lite mer på mig och äta mer fibrer mellan sötsakerna. Så blir man inte riktigt lika sugen. Kanske... ;o)

    SvaraRadera
  2. hehe, det viktiga är att inte tänka: "åh nej jag åt en kaka! nåja, nu är det ändå försent! jag kan lika gärna äta tre till...."
    ...eller hur? där ligger ju faran. man kan unna sig ibland, men med måtta! lagom är bäst :)

    lycka till!

    SvaraRadera