lördag 25 april 2009

7000 isbegonier

idag var det byteshandel i familjen Danielsson. Jag åkte ner till växthuset och min pappa kom hit . Så när jag kom hem hade man satt upp alla innedörrar + mycket annat, nu kan man nästa tror att det är färdigt här. Eftersom när man stänger dörrarna ser man inte det som är ej är färdigt. Ett stor plus är att jag kan hålla lite mer koll på David. Han har verkligen älskat att gå in i alla rum där det ligger hundratals skruvar och vassa föremål. Själv har jag planterat tusentals isbegonier, ordagrant ca 7000. Det är en del så det tog hela min dag, men det är rätt så rofullt och skönt. Var över ett år sedan nu, så det var riktigt roligt. Det bästa är att titta ut över växthuset när man är färdig, då det är som ett helt hav fullt av blommor.

4 kommentarer:

  1. Galet, det är verkligen MÅNGA blommor det! Jag som känner mig så nöjd efter mitt dagsverke - fem dahliaknölar och lite jordförbättring här och var... Blir ganska fjuttigt i jämförelse. =)

    SvaraRadera
  2. Ojojoj! Sicken kvinna du e!

    SvaraRadera
  3. det va inte dåligt...måste få komma förbi och titta på ert hus nästa gång jag är hemma också...

    SvaraRadera
  4. Låter hur mysigt som helst! jag vill också plantera blomhav :) tycker om sånt där "grönt arbete"..

    Härligt att det går framåt med huset. tycker ni har det jättefint! och det kommer verkligen BLI ännu mycket finare sen :D

    SvaraRadera