onsdag 15 april 2009

oj, målarfärgen rann ut på det nya golvet

tvungen och berätta att ostbågspåsen kom till användning igen ikväll. Ja råkade glömma stänga toalett dörren i huset innan. Vi har bara gjort ordning det stora badrummet. Ett litet rum där det bara ska vara en toalett, där inne har vi ställt alla målarburkar. Självklart så tittade min son in där och fick upp av någon konstig anledning, 10 liters målarhinken med vit färg. När jag kommer tillbaka så är vårat trägolv i en stor cirkel inte så brunt längre utan helt vitt.
David är släkt med sin pappa = busig! !!
Då kom de dära ostbågarna till användaing igen. Inte det smartaste kanske men tog fram dem så visste jag att han skulle sitta still. Burken kanske inte var full men 5 liter hann det nog rinna ut. Kanske inte låter så mycket men det var det. Det dära leende som försvann när jag tog bort påssen befann sig helt plötsligt ialla fall hos min son igen!

3 kommentarer:

  1. 5 liter, det blir en hel del färg det! Lyckades du få bort all färg från golvet då?

    SvaraRadera
  2. det fick ja, förutom där golvet slutar vid dörren. Men där kommer det ändå en list så det göms!

    SvaraRadera
  3. tack för grattiset!

    är detta julia ek?! :)
    men va kul att du har blogg! hade jag ingen aning om!! :D
    hur trivs ni i nya huset???

    SvaraRadera