måndag 27 april 2009

piff i sovrummet

idag har jag änterligen fått mitt överkast och gardiner som jag beställt från laredoute.Ikväll får det nog bli lite piff i sovrummet. Det är alltid en liten chansning att köpa det om man inte har sett det innan, men jag tro det blir bra! Man har ju alltid en bild i huvudet, hur det ska bli. Ibland kan det vara svårt att hitta just de saker s0m passa in i till den bilden.
Jag vill bla. hitta hängare som går i gammal stil, som jag kan hänga mina handdukar i badrummet. Har letat överall, men det kanske finns någon som kan tipsa om någon stans som jag kan hitta dessa? Vissa har önskat lite bilder på huset, men kameran är i thailand. När den återvänder hem kan jag nog lägga ut en eller två bilder!

4 kommentarer:

  1. ja roligt med bilder, även fast man varit på besök :)

    hängare i antik stil..? hmm, förut fanns ju rum no7. synd att det slagit igen.. hopaps du hittar nåt iaf! :) kram!

    SvaraRadera
  2. internet! du kan gå in på en blogg som en vän till mig har: hedvigochjag.blogspot.com. Hon tipsar om många bra internetbutiker. Men måste varna dig, det är lite farligt för man hittar väldigt mycket man vill ha. =)

    SvaraRadera
  3. Som sagt, internet! Finns massvis med trevliga butiker med saker i gammal stil. På ex. http://www.countrybymail.se/se/ kan man hitta saker som faktisk är gamla, men även nytillverkade pinaler. http://www.cestlavie.se/shop/index.php?main_page=index är ett annat tips. Sen kan man ju precis som Maria sa klicka in till Hedvig och spana in hennes länkar. Finns mycket matnyttigt där! Lycka till! =)

    SvaraRadera
  4. Hej! Om ni får lust att ta en sväng till Eksjö så finns det ett ställe, kommer inte på vad det heter bara för det. Men det ligger utanför stan, där säljer de gamla dörrar och fönster. De har också en liten bod med MASSOR med grejer. Hängare, lås, spikar, skruvar, handtag och mycket mer. De brukar ha öppet på somrarna tror jag! Om det låter intressant kan jag berätta mer, vad det heter och vart det ligger =)

    SvaraRadera